ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

استفاده از خودرو‌های برقی در کاهش آلودگی هوا و صوت چقدر موثر است؟

  • کد خبر: ۲۰۷۷۹۸
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
استفاده از خودرو‌های برقی در کاهش آلودگی هوا و صوت چقدر موثر است؟
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته به دنبال برقی‌سازی وسایل نقلیه هستد این موضوع در کشور ما که نسبت به آن‌ها بیشتر درگیر آلودگی هوا است باید به عنوان یکی از راهکار‌های اصلی مدیریت و کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، طی سالیان اخیر آلودگی هوا از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان کلانشهر‌ها به‌ویژه تهران است که هر چند وقت یکبار یک مسئله از زباله‌سوزی گرفته تا مازوت‌سوزی و خودرو‌های فرسوده به عنوان متهم ماجرا مطرح می‌شود. این روز‌ها بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار مطرح است و به گفته داریوش گلعلیزاده - رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست - بیش از ۸۵ درصد اتوبوس‌های درون‌شهری تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند. چندی پیش شهرداری تهران از رونمایی و به‌کارگیری ۱۹۸ خودروی برقی در میادین و مراکز اصلی شهر خبر داد و به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران این کار تنها در شهرداری تهران پیگیری نمی‌شود و بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته به دنبال برقی‌سازی وسایل نقلیه هستد و بر این اساس برنامه‌ریزی شده است تا از سال ۲۰۳۰ ممنوعیت تردد خودرو‌های فسیلی را اعمال کنند.

سید محمدمهدی میرزایی قمی رباره تاثیر واردات خودرو‌های برقی برکاهش آلودگی هوا اظهار کرد: واردات خودرو‌های برقی بر کاهش آلودگی هوا تاثیرات انکارناپذیری دارند و تنها شهرداری تهران به دنبال این کار نیست و تمام کشور‌های توسعه‌یافته دنیا در راستای تحقق این امر در تلاش هستند. علاوه بر موضوع آلودگی هوا مسئله انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و افزایش گرمایش جهانی زمین نیز یکی از موضوعاتی است که هرساله کشور‌های مختلف در قالب اجلاس کاپ به آن می‌پردازند. در کاپ سال جاری نیز بر موضوعات اصلی همچون گذر از سوخت‌های فسیلی طی برنامه‌ریزی مناسب تاکید شد که استفاده از خودرو‌های برقی یکی از راهکار‌های اصلی آن است.

وی افزود: بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته به دنبال برقی‌سازی وسایل نقلیه هستد و بر این اساس برنامه‌ریزی شده است تا از سال ۲۰۳۰ ممنوعیت تردد خودرو‌های فسیلی را اعمال کنند. این موضوع در کشور ما که نسبت به آن‌ها بیشتر درگیر آلودگی هوا است باید به عنوان یکی از راهکار‌های اصلی مدیریت و کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرارگیرد. به‌طور مثال بیشتر وسایل نقلیه‌ای که در حال حاضر در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، فرسوده و قدیمی هستتند و به اصطلاح آلاینده محسوب می‌شوند و چندین برابر خودرو‌های مشابه آلاینده تولید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: فارغ از اینکه با برقی‌سازی خودرو‌ها آلایندگی صفر می‌شود و به خودی خود اگزوزی ندارند که از آن آلاینده‌ای منتشر شود، این خودرو‌های برقی آلودگی صوتی نیز ایجاد نمی‌کنند و فضای شهری را نیز تغییر می‌دهند و موجب جذابیت و افزایش استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی و تاکسی می‌شوند. این وضعیت موجب کاهش تقاضا برای سیستم حمل و نقل شخصی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی هوا و راهکار‌های آن مربوط به بخش‌های دولتی و متولیان است، اظهار کرد: بخش اندکی از این مسئله که مردم می‌توانند از طریق آن در جهت مدیریت و کاهش آلودگی هوا نقش ایفا کنند، انجام دوره‌ای و منظم معاینه فنی است که حداقل سالی یک بار به مراکز معاینه فنی معتبر در سطح شهر تهران مراجعه کنند.

میرزایی قمی در پایان تاکید کرد: معاینه فنی نیز تنها به بحث آلودگی هوا و محیط زیست مربوط نیست و در جهت حفظ ایمنی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ به‌خصوص که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و سفر‌های نوروزی پیش رو هستند بنابراین در این روز‌ها مسئله معاینه فنی اهمیت بسیار بالایی دارد. امیدواریم شهروندان بازبینی خودرو‌های خود را در قالب معیانه فنی انجام دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->